neljapäev, 14. september 2006

See hämmastav autoriõigus

Eile saabus post. AS Bit saadab lepingu, andes kaaskirjas teada: "Seoses sellega, et käesolevaks õppeaastaks kirjastuselt Avita ilmunud 7. klassi muusikaõpikus on avaldatud (...) saadame Teile lepingu avaldamisõiguse ja autoritasu maksmise kohta."
Jne. üha positiivsemas vaimus.

Mis mul siis üle jäi, soovisin täna telefonitsi vastutavatele ka ilusat sügist ja parimate tervitustega. Paraku sellisele lepingule ma alla kirjutada ei saa. Lihtsalt imelik on. Kui juba avaldati, siis las avaldati. Tagantjärele lepingu sõlmimine, ja ma ei räägi sugugi autoritasust (sest oleks ma ise siis midagi selle nimel teinud!), ei ole korrektne.
Muidugi nad ütlesid, et "meil ei olegi midagi kosta ega kuhugi pista", no ja vabandasid ka nii moepärast. Et olla old tuhat põhjust, et käsikirjaga kiire jne. ja et ma olla esimene, kes selle lepingu väikestele puudujääkidele tähelepanu juhib.

No olen siis pealegi esimene, kes juhib. Tähelepanu.
Aga alla ka ei kirjuta. Sest muuhulgas ütleb lepingu punkt 2.2 "Lepingu kehtivuse ajal on autoril (ka tema õigusjärglasel) õigus anda teost kolmandatele isikutele kasutamiseks."
Ei noh, kõik arusaadav, ja ega ma arvanudki, et 7. klassi õpik minult õigused võtab, aga mis paganama lepingu kehtivuse aeg!? Vot, jälle arumaivõi.
Kuivõrd Avita oma jurist olla murdude, seisakute ja muude väga tõsiste põhjustega kiirkorras kuudeks koju viidud, siis las ta ollab see naljakas leping.
Lapsed aga laulge rõõmuga!

Kommentaare ei ole:

Täitsa vanad asjad