Lühidalt: eile õhtul juhtusin vestlema juba leierdatud teemal: "Automaattanklad ja kliendi kottimine" ühe tunnustatud advokaadiga.
Temal lõi silma särama ja ütles: "Aga see on kliendi ja Neste vaheline tsiviilvaidlus ja tuleb kindlasti kohtusse kaevata! Kui üks pretsedent loodud, julgevad teised kliendid sama teha ja kütusemüüjad peavad oma ebaseaduslikku tegutsemist muutma."
Võib-olla tõesti.
Vahepeal on veelgi selgunud asju
- Neste väide, et pangad oma suva järgi broneerivad kaardil raha, on lausvale. Pank ei puutu asjasse sootuks, küll aga pahandas selle väite peale päris kõvasti.
- 3000 krooni eest ei saa tänaste hindade juures ühegi sõiduauto paaki kütet toppida.
- Neste praktika olevat "tehniliste rikete " osas üsna levinud- heausksele tankijale teatatakse, et tankimisel kaardiga makstes on tekkinud tehniline häire ja raha hoitakse rohkemate selgitusteta kinni see "lubatud 2 ööpäeva". Oletame nüüd, et klient tankis krediitkaardiga. Järgmise kuu väljavõttes kajastub krediidi intress 3000 krooni 2 ööpäeva jooksul kasutamise eest. Kas te tõesti arvate, et kütusekontsern kannab kliendile tekitatud kahju!?
- On mõned seltskonnas esilekerkinud juhtumid, kus (paraku just Neste) tanklas on raha arvelt maha läinud, kütust aga tankida pole saanud. Selleks, et olukorda lahendada, tuleb kliendil esitada pangale kirjalik avaldus ja tõestus, et ta pole kaamel. Võtab aega, aga üldjuhul on raha tagasi saadud.
Ah-jaa, seesama advokaat soovitas
- eelistada Statoili teenindusega tanklaid ja kasutada Statoili kliendikaarti.
- automaattanklas saab tankida ka sajalisi vastavasse avasse toppides, oma kaarti pole vaja Nestele anda.
- võimalusel kasutada teiste kontsernide automaattanklaid (vastavalt siis Alexela ja Statolili 123)
- kavandada pikemad sõidud ette nii, et tee peal ei tekiks ootamatut vajadust tanklasse põigata
Kuram, tõepoolest, mis häda ajas mind sinna Nestesse üldse... nüüd advokaadil silmad põlevad peas ja kulunud on terve hulk väärtuslikku aega tuuleveskitega võitlemiseks...
Väljas on superilm, me sätime end mustikale! Auto on aegsasti tangitud Alexelas, mille püsikliendid me aastaid oleme. Statoili kliendikaardi tõstis kaasa igaks juhuks auto vahelaekasse.
5 kommentaari:
Advokaat pole loll, ta sai kohe aru, kus teenimisvõimalus. Selline asi nõuab ju hulga töötunde ja sekeldamis ning ükskõik kumb pool peale jääb, on advokaadi kopsakas tasu garanteeritud.
Aga sisuliselt on tal õigus küll. Ameerikas oleks asi juba kohtus.
Mul puudub seni kohtutega igasugune kogemus, üsna keskmisele inimese omaselt ma kohe ei kannata mingit lisajama ja kardan selliseid asju :)
Aga et asja soovitanud advokaat kuulub tõepoolest Eesti tunnustatumate hulka, siis ma vähemalt lubasin talle, et mõtlen.
Ma küll ei tea, mis m i n u l isiklikult sellest lisajamast kasu võiks olla- raha!? Vaevalt küll, aeg ja meelerahu on alati kallimad! Aga kui ta suudab veenda, et see pretsedent paneks kaupmehed oma ahistamise üle järele mõtlema, siis paadunud maailmaparandajana... ma kaalun ettepanekut.
täiesti totter hüsteeria praktiliselt mittemillestki. kui huvi on, siis võtame mõned õlled ja teeme nende abil läbi elektroonilise pangaduse kiirkursuse. ei ole mõtet lärmata teemal, millest üldse aru ei saa. advokaadil pole ka miskit teha siin, kõik see asi peaks olema kirjas sinu ja panga vahel sõlmitud maksekaardi kasutamise lepingus. ahjaa, advokaat ei tea ka veel seda, et 123 ja neste automaattanklate sees on täpselt sama tehnika - ehk siis probleemid on täpselt samad.
ohoo,huvi on kohe päris kindlasti! ainult et anonüümselt pandud komment ei jäta just palju arvamiseruumi :(
Siin on selle asja üle nüüd juba niipalju vahtu... Aga juhtumisi ma natuke teemat tunnen ja ei saa mitte vaiki olla.
Esiteks. Tereloom, kas see 3000 krooni võeti sul kontolt MAHA? Kui nii, siis soovitan kiiremas korras panka vahetada. Normaalses pangasüsteemis broneeritakse see summa kontol, s.t. ta on seal olemas, mingit intressi sa ei maksa (vastupidi, kui see raha on arvelduskontol broneeritud, siis ta teenib ka intressi edasi).
Teiseks. 3000 krooni on küll VÄGA suur summa. Minu teada peaks broneeritama 1000 krooni või kui kontol on vähem, siis niipalju kui on (jah, see süsteem on nii tark. Seda just selleks, et tädi Maali saaks ka bensiini võtta, kuigi kontojääk alla 1000 on).
Kolmandaks. Kui seda broneerimissüsteemi ei oleks, ei oleks meil siin ühtegi automaatbensukat. Vahe saiaostmisega on nimelt selles, et kui saia ostes selgub, et sul raha pole, siis sa seda saia lihtsalt ei saa. Bensiin on sul selleks hetkeks aga juba paagis.
Neljandaks. Me ei ela ideaalmaailmas. Kahjuks on olemas sellised asjad nagu sidehäired. Sellest tulebki, et vahel ei jõua sõnum sinu poolt tangitud summaga panka tagasi ja broneering jääb üles. Aga sel puhul aitab kõne panga klienditeeninduse numbrile.
Postita kommentaar