Midagi ei aita. Tuleb kuskilt alustada. Siin, meie kandis on ATV-dest kujunenud külale ja alevile tõeline nuhtlus.
Abipolitseinik ütleb, et tema ja muude ametnike käed jäävad lühikeseks, sest selleks, et sind alla ajavat, su maad üleskündvat või muul moel su elu häirivat ATV omanikku kinni püüda, autost ei piisa- pahategija pageb põllule või metsa; politseinik aga peab enne protokolli koostamist fikseerima vähemalt kiiruse ületamise- kusjuures, mõõta tuleb kiirust taadeldud ja kahe kleebisega varustatud kiirusemõõtjaga ;-).
Vallas ei saavat ka keegi kuidagi aidata. Ehkki teatakse, kellel ATV-d on, siis sellest ei piisa- pahategija tuleb k i n n i püüda, süü tõestada, kohtutee jalge alla võtta ja alles siis on loota lahendust.
No ma päris seda juttu ei usu. Ehkki jah, ATV-l ei ole riiklikku registreerimismärki- nimetet liiklusvahend nimelt pole mõeldud Aruküla mõisaalleel inimestest sajaga üle sõitma või öösiti kõrvalvalda viina järele komberdamiseks- siis mingid tunnusmärgid ju ometi on, mida meelde jätta, võimalusel (kui käed ei värise ja sa pole parasjagu ametis külilikukkunud titevankri ja surmani ehmunud seitsmese lumehangest väljakaevamisega) üles pildistada ja siis pahategija lihtsalt ü l e s otsida. Külarahvas ju teab, kellel on. Ja kes on.
Ma ei karda ammu enam oma elunatukese pärast. Olen nagu seitsme peaga lohe- tapad tädi maha, tuleb seitse sõpra, silmis õiglusetuluke ja rinnus kodanikujulgus :)
Oleme oma saatesse mõelnud lugu või paari ATV-dest mitme kandi pealt, sest neist on ju kasu ka. Rohkem võikski ju kasu olla, aga nagu iga muu asjaga, mis valedesse kätesse satub, nii võib ka ATV-dega palju pahandust teha. Paraku meie saade oma mõnekümne tuhande vaatajaga mitte väga atraktiivsel ajal pole just see koht, kus üldsuse tähelepanu saavutada.
Mis jääb järele? Kodanikualgatus. Mitte selline ühemehebänd, millest ülal kirjutasin, vaid üheskoos tegutsemine.
Mõtlesin, et panen oma vallas üles kirjad ja kutsun lehes ka inimesi üles teada andma, kes moel või teisel on ATV väärkasutusega kokku puutunud. Ehk areneb sellest midagi laiemat.
Vaikselt loodan, et kui ATV-mees poodi läheb ja näeb, et seal üles kutsutakse jälgima ja teada andma, siis ehk ta järgmine kord mõtleb kolm korda enne, kui vanainimesi ja vankriga naisi lusti pärast lumehange sõitma hakkab. Või naabrimehe põllu segi pöörab.
Kommentaaridesse on kõik teretulnud teateid jätma, kel ATV-dega kogemusi, olgu siis halbu või häid.
Nüüd, kevadel, peaks Keskkonnainspektsioon ka vastava kampaaniaga alustama- kuidas ATV-ga looduses liikuda vms.
4 kommentaari:
Oot mis lollus see nyyd on???
"Ehkki jah, ATV-l ei ole riiklikku registreerimismärki-"
Kuigi registris ei ole olemas sellist kategooriat nagu ATV TULEB k6ik ATV-d mille t88maht yletab 50cc ja valistajakiirus 45kmh/h ARKis arvele v6tta. Selleks on 2 v6imalust - 1 ATV v6etakse arvele "v2iketraktorina" (sellisel juhul on ATV-ga keelatud avalikel teedel s6ita kiiremini kui 35 kmh) v6i ATV v6etakse arvele mootorrattana. Sellisel juhul on vajalik A-kati luba. ARKis arvele v6tmata ATVga, millel puudub registreerimisnumber ja kehtiv tehnoylevaatus avalikel teedel liigelda EI TOHI!
politsei ei saa protokolli teha? vabalt saab. aluseks nt mootorsõidukiga väljaspool teed (ilma maaomaniku loata) liiklemine.
atv võib, aga ei pea arvele võtma. kui atv on arvel nt ratasmaastikusõidukina ,või pole üldse, siis teeliikluses osaleda ei tohi. kui atv pole arvele võetud, siis võib sellega ikkagi liigelda omal maal või kuskil mujal, kus lubatakse. tõsi, maanteeliiklus toimub legaalselt siis ainult kärule veeretatuna.
atv registereeritakse traktorina kategoorias T5, mis toob kiirusepiiranguna kaasa 50 km/h.
ark info atv registreerimise kohta
ma pakun, et tuleb politseid ja/või keskkonnaametnikke pommitada vastavate avaldustega. st kui on midagi juhtunud, mida juhtuda ei tohiks - avaldus kirja! plogis vingumine ei ole konstruktiivne lahendus.
kui see jama vastavas statistikas kajastuma hakkab, siis on võimalik ka edasi liikuda. kas siis atv-dega või nende ametnikega, kes midagi ette ei võta. arvutaks kasvõi välja näiteks keskkonnakahju kroonides iga valda registreeritud atv kohta ja kui see on tõesti piisavalt suur, siis tasub see kasvõi valvekaamerate paigaldamise.
see, mis härib, peab siiski olema mõõdetav või kasvõi faktiliseltki fikseeritav. millegi ettevõtmiseks peab see mõõdetav kahju (näiteks keskkonnakahju või öisest ülesärkamisest tingitud närvikulu) ületama mingi toreda nivoo, nt kriminaalasja alustamiseks vajaliku varalise kahju.
lisan juurde, et oman ka ise atv-d. metsas sõidan nii, et mitte ainult roopad vaid ka suured puud maas. tänavuse talve skoor on kahe pere küttepuud, kusjuures maapinnale tekitatud kahju on väiksem, kui naabrimehel täismõõdus traktoriga peale paari tüve vedamist.
aitäh, eile panin kiiruga (ja käte värisedes, heh) sissekande üles, ega ma ei uurinud, kas meie abipolitseiniku jutt ka tõele vastab. Suur tänu täiendamast! Teen vastavad parandused ka sissekandesse.
jah, ega abipolitseinik suulise jutu peale tõesti midagi olulist teha ei saa. aga kui minna politseisse ja teha kirjalik avaldus, et see ja see ATV tekitas sulle (pead ise kannatanu olema) kahju sonkides üles põllu või rikkudes avalikku korda, siis peavad nad selle menetlusse võtma ja kui külas on kindlad inimesed, kellel on ATVd siis nad saab ju kahtlustatavatena üle kuulata, eks siis muutuvad ettevaatlikumaks.
Postita kommentaar